Det er 5 enkle trinn for å komme i gang med ditt kundeforhold i Grong Sparebank. Kundeservice hjelper deg gjerne med bankbytte - dersom du trenger hjelp med å komme i gang med kundeforholdet og avslutte kundeforhold med tidligere bank.

  • Når du benytter «Bli kunde» løsningen til Grong Sparebank – får du umiddelbart tilgang til dine nye kontoer. Du kan allerede nå overføre penger du har innestående i tidligere bank, som en betaling inn til dine nye kontoer i Grong Sparebank. Alt dette kan du ordne selv i nettbanken.

  • For å få lønnsinngangen over til ny brukskonto i Grong Sparebank kan du sende mail til arbeidsgiver, logge deg på NAV eller Lånekassen for å opplyse om nytt kontonummer for utbetaling. Ikke nøl med å ta kontakt med oss for hjelp, dersom du ikke finner ut hvordan du endrer kontonummer for utbetaling.
  • Allerede en dag eller to etter kontoetablering vil du ha ditt bankkort tilgjengelig digitalt i mobilbank (mobilbank lastes ned og aktiveres med BankID) og nettbank– med informasjon om kortnummer, CVC og utløpsdato.

    Det digitale kortet gir deg mulighet til å legge inn det nye bankkortet i løsninger som Vipps, Google Pay, Fitbit Pay/Garmin Pay, Fidesmo, Curve (gir deg tilgang til å bruke Apple Pay og Samsung Pay) - og der du har abonnement du betaler med bankkortet. Dermed kan du raskt begynne å tæppe med mobilen, klokka eller nøkkelringen - i påvente av det fysiske bankkortet.

    Det fysiske bankkortet kommer etter 7-14 dager etter bestilling. PIN-kode til bankkortet finner du i nettbank og mobilbank.

  • Betalinger som ligger til forfall i nettbanken hos tidligere bank kan slettes og legges opp på nytt i vår nettbank. Husk å ta utskrift av betalinger i forfallsoversikten – slik at du har opplysningene for å kunne legge opp betalingene på nytt. Avtalegiroavtaler må du slette i nettbanken hos tidligere bank – da vil du få muligheten til å aktivere Avtalegiroene på nytt gjør du gjør betalinger i vår nettbank. 

    Nye eFaktura-krav vil komme opp automatisk i den nye nettbanken – og du trenger ikke gjøre noen endringer med disse avtalene.
  • Når du har kommet i gang med å bruke banken – kan vi avslutte kontoer i din tidligere bank. Ta kontakt med kundeservice på telefon, mail eller send melding til oss fra nettbank og mobilbank. Vi trenger opplysninger om kontonummer på de kontoene du ønsker å avslutte. Eventuelle midler som er innestående på kontoer i din tidligere bank blir overført til din brukskonto. Når pengene kommer på brukskonto kan du enkelt plassere disse på de kontoene du ønsker i nettbank og mobilbank.

Velkommen som kunde i Grong Sparebank!