Nyttig informasjon
-
Identitetstyveri
Identitetstyveri er alle situasjoner hvor en person uberettiget utgir seg for å være en annen gjennom misbruk av personopplysninger, med den hensikt å oppnå økonomisk vinning, enten gjennom tyveri, bedrageri, dokumentforfalskning eller andre ulovlige handlinger.
Vilkår for identitetstyveriforsikring
Dersom identitetstyveri har oppstått gir forsikringsselskapet tilgang til juridisk bistand inntil kr 50.000,- dersom kredittkortet har vært i bruk de siste 45 dagene eller har utestående revolverende kreditt. Egenandelen er på kr 4.000,-. -
Reise- og avbestillingsforsikring
Viktig informasjon i foholdt til koronautbruddet
Forsikringen dekker uhell, sykdom og tyveri av verdisaker på reise når minimum 50 % av reisens utgifter til transport og/eller hotell er betalt med et av våre kredittkort. Den inkluderte reiseforsikringen dekker blant annet legemeldt sykdom ved avreise.På grunn av koronautbruddet behøver mange å endre ferieplanene og avbestille eller endre allerede bestilte reiser. For å kunne avbestille uten at du eller noen i reisefølget er syk, trenger du en ordinær helårs reiseforsikring.
Førebels gjeld følgjande i samband med koronautbrotet (informasjonen blir fortløpande oppdatert)
• Ved legeordinert karantene eller sjukdom blir dekt avbestilling av reise, dersom karantenetida /sjukdom hindrar reisa. Avbestilling som følgje av UD reiseråda sine blir ikkje dekte av denne forsikringa.
Vil du vite mer om de generelle betingelsene velg Les mer eller ta en titt på avtalevilkårene.
Last ned fullstendige forsikringsvilkår
Du kan enkelt levere skademeldingen på nett. -
Skademelding
Utsatt for uhell, sykdom eller tyveri på reise? Her finner du skademeldingsskjema.
-
Sperre kort
Behøver du å sperre ditt bankkort eller kredittkort kan du gjøre dette selv under "Sperre kort" i mobil- og nettbanken. Nytt kort kan du bestille samtidig. Alternativt kan du ta kontakt med vår døgnåpne sperretjeneste ved å ringe +47 915 03 850.
-
Reklamasjon
Belastet et beløp dobbelt, ikke mottatt vare eller utsatt for svindel? Les mer om hvordan du reklamerer.