Uheldigvis kan svindel på bankkort forekomme. Det kan være en ubehagelig oppdagelse når du ser ukjente transaksjoner på din konto. Opplever du ukjente transaksjoner på din konto ønsker vi at du tar kontakt med oss. Vi kan hjelpe deg med sperring av kort og søknad om refusjon.
- Dersom du oppdager ukjente transaksjoner anbefaler vi at du snarest sperrer bankkortet ditt.
Ring oss på 74 31 28 60 eller Stopp 24 på 03850
Trenger du nytt bankkort må du kontakte oss, dette blir ikke sendt ut automatisk ved sperring.
- Ønsker du å søke om refusjon på tapet må du anmelde forholdet til politiet
(ta med kontoutskrift som viser transaksjonene) - En kopi av politianmeldelsen og utfylt skjema om reklamasjon må sendes/leveres til banken.
Dersom det gjelder kredittkort finner du egen informasjon om dette i "Reklamasjon kredittkort" på denne siden.
Når dette er sendt inn til oss videreformidler vi kravet om refusjon til Teller (som behandler svindelsaker for Visa og Mastercard). Behandlingstiden hos Teller kan variere.
Anbefaling
Vi anbefaler alle kunder som handler på nett og/eller i utlandet å benytte kredittkort. Dette for å forhindre at ditt bankkort tilknyttet din bankkonto belastes ved svindel.